סינדרלה העצובה

דף הבית » בלוג » סינדרלה העצובה

הוזמנתי לקריאה באחד מבתי מלון היוקרתיים בישראל, והמתנתי בכניסה המפוארת והמרוהטת בכבדות אירופאית, גדושה בחפצים שנרכשו בשווקי עתיקות ושוחזרו בקפידה.
החדר של מליסה היה הסוויטה המלכותית בקומה אחרונה במלון. היא שמעה עלי מחברותיה בארה"ב והסתקרנה לדעת כיצד תעבור קריאת הקלפים שלי איתה. המפגש שלנו התנהל כולו באנגלית.
"אפשר להזמין לך קפה?" הציעה כשנכנסתי, "אולי משהו קטנטן לעדן את החיך?"
עניתי לחיוב, מעט מבוישת ומרותקת כאחד גם מהאישה, גם מהחדר, וגם מניחוח הכסף שנדף מכל גרגר אבק על הווילון (שהיה כמובן עשוי קטיפה שחורה עם עיטורים מעידן ארט-דה-קוקו).
דפיקה בדלת, שלושה מלצרים מעונבים עמדו בפתח, אחד נשא טס כסף עם קפה מהביל, וכל אחד מהשניים הנוספים הביא עוגת פונדמנט בכלי שיש כבדים עם קצפת, גלידה ודובדבנים.
לבושה בחלוק כבד ומעוטר בחוטי כסף עדינים, טעמה מליסה מהכיבוד וביקשה שאציץ בקלפים.
קלף תשע החרבות, קלף הצער, הטרדות ואבל נפתח ראשון וקלקל את טעמה המופלא של העוגה.
"את באבל?" שאלתי והיא הביטה בי, מופתעת.
"כן," ענתה, "בעלי נפטר לפני שנה, אני עדיין אבלה וכואבת. הוא היה לי אב, אח, בו זוג ומקור אושר."
הקלפים סיפרו שמליסה נולדה בעוני גדול , את יתרת הסיפור של ילדותה מליסה הוסיפה…בכפר הררי סלבי קטן, אימה החליטה שאין ביכולתה להאכיל עוד פה בבית, לאחר שכבר ילדה 5 ילדים, בעיקר לאחר שאבא נעלם, ולכן מסרה את מליסה לאחותה חשוכת הילדים בארה"ב. גם ההורים המאמצים לא העניקו חום ואהבה למליסה, הקלפים דיברו על צעקות, מריבות וחוסר תשומת לב.
וכך גדלה הילדה לאישה שורדת, חכמה, מעניינת ומצודדת, עם הרבה עצב פנימי – כמו בור ענק שלא מרפה. כמו כל אמריקאית, מליסה עברה הרבה טיפולים נפשיים ואירועים רוחניים, וכך התנהלו חייה במעגלים עד שפגשה את סם (שמואל), שהיה מבוגר ממנה ב-28 שנה. סם היה סוחר אמיד מאד, שצבר את הונו מיד לאחר המלחמה, בהיותו פליט מהמחנות. סם היה המשען של מליסה, האב שלא היה לה, והעניק לה את החום, האהבה והיציבות הכלכלית להם כה חיכתה.
קלף אביר המטבעות הראה שהיא בחרה את דרך החיים הזו, של מעמד, כסף ויציבות, בכדי לעזור בעיקר לעצמה. ילדים לא רצתה, וסם והיא חיו בעושר ואושר עד יומו האחרון.
מליסה הגיעה לארץ כמחפשת משמעות לחייה, מאחר שהתגיירה עבור שמואל היהודי. וביקשה עצה מהקלפים. דיברנו על הילדה הקטנה שהועברה מיד ליד, ועל האלמנה האבלה שמטפלת בעצמה היטב, אך בפנים עדיין קיימת אותה ילדת הרים פשוטה שכמהה לאהבה. והיא מחפשת ושואלת את עצמה: מדוע היא זו שנמסרה על ידי אימה האהובה?
"בואי לארה"ב, אכיר לך את חברותי מהמועדון, אשמח שתגיעי לקליפורניה!" אמרה בחיוך.
אכלתי בנימוס עוגה שמימית, לגמתי קפה משובח, והבטחתי למליסה שאבוא לבקר ביום מן הימים.

 

כתבה זו וכתבות רבות אחרות ניתן לקרוא בספר דיגיטלי בהוצאת מנדלי מוכר ספרים ברשת. לרכישת הספר 

 

קלף 9 החרבות
קלף 9 החרבות

מביא אבל, טרדות, חוסר שינה, חוסר יכולת לראות את הטוב, ושקיעה בכל מה שרע.
המיטה בקלף מראה חריטת עץ, סימן למאבקים, והשמיכה מביאה מזלות אסטרולוגים – גם לצער יש זמן וגם לשמחה יהיה הזמן בעתיד. הדמות ישובה על המיטה כממאנת לישון ומליטה את פניה, כולה שקועה בעצב קשה.
זהו קלף לאותם האבלים והממעיטים לישון בלילות. זהו קלף שלילי וקשה.

קלף אביר המטבעות
קלף אביר המטבעות

מסדרת קלפי המטבעות המייצגים רכוש כסף יציבות עניינים שבחומר , האביר ניצב איתן על אדמה חרושה ואוחז בידו מטבע נוצץ. האביר שמאפשר אופציה של כלכלה טובה יכולת ורצון ליציבות., לבעושר ובדברים טובים.
האבירים מסמלים מעברים בין הסידרה הראשית למשנית. המעבר נערך על סוס עבודה עצום ממדים. שדה חרוש אופציה לפריחה וצמיחה.
זהו קלף חיובי, מצמחי ומעשיר..

Image\s credit:
By Authorship: Arthur Edward Waite, Pamela Coleman Smith was the artist and worked as an artist 'for hire.' Waite was the copyright holder and he died in 1942. - This image scanned by Holly Voley

אולי יעניין אותך

יכולת השליטה כמנהיגות מתאפיינת בכמה יכולות, שתיים מהן מיוצגות בקלפיי הטארות. יש את הקיסר שמייצג מנהיגות אבסולוטית, דיקטטורה וכל צורה שהמנהיג\ה ,נוטלים את קבלת ההחלטות שלהם, ללא מתן סמכויות לאחרים,…
היום רציתי לדון במושג אומץ ללא תנאים מוקדמים, לקבלת החלטה ,משנה חיים.עם ידיעה שתוצאות הלוואי יהיו הרסניות,קשות ובלתי מתפשרות. הטיפש כביכול (the fool) ,יוצא לדרך. בגדיו מאווררים עשויים מבד שיפון…
קורס זום
קורס זום חודש נובמבר הגיע, סתיו ברחובות ובגינה, זה בהחלט הזמן להתכונן לחורף. לקנות מגפיים, מטריות, והגיע הזמן לקורס טארוט 2021 2022 ! אני מעבירה קורסים למעלה מ33 שנה. כאן…

מעוניינים להתייעץ, לשאול או לקבל עוד מידע

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם