הקלפים שחשפו את הניצול

דף הבית » בלוג » הקלפים שחשפו את הניצול

שקלתי את תשובתי לרגע, “אז אתה רואה את עצמך כפתח להוצאת כספים?” שאלתי בזהירות רבה. מבטו היה עצוב ועיניו הירוקות נראו קהות עייפות, כמו גופו שישב שפוף מולי. הוא נראה כמו גבר שקמל בגיל יחסית צעיר.

הקלפים נטרפו ונפרסו על השולחן, וקלף 10 המטות הבהיר מיידית את העומס הרב שמכביד על כתפיו של האיש. כילד וכנער, הוא גדל תחת תובענותה של אימו, שאהבתה הדומיננטית שלטה בחייו עד שמלאו לו 15 והאם נפטרה בפתאומיות ונטשה אותו. למעשה, אהרון מרגיש נטוש עד היום. כל רצונו הוא לקבל אהבה מנשים – בכל מחיר.

קלף 10 מטות

“את אשתי הראשונה הכרתי עוד בבואנוס איירס,” סיפר, “היא הייתה חזקה, נמרצת ותובענית לא קטנה,” וגרונו השתנק לרגע. הוא התעשת והמשיך: “עבדתי בפס ייצור במפעל בשר, יום יום כרעתי תחת עבודה קשה ושעות רבות, אבל המשכורת מעולם לא הספיקה לפלורנסיה אשתי. שרצתה עוד ועוד עוד כסף. עבדתי שעות נוספות בזמן שהיא גידלה את שתי הבנות שלנו, מיעטה לשים לב אליי חוץ מיום המשכורת, בו הפכתי לאדם היקר ביותר בעיניה.”

אחרי התקף הלב הראשון שהיה כמעט קטלני, החליט אהרון להימלט בעור שיניו מאשתו ועלה ארצה. את בנותיו, שנשארו עם האם, כבר כמעט ולא ראה, והיא מצידה הסיתה אותן נגדו.

חיש מהר התקבל אהרון – גרוש, עולה חדש, נאה ונעים – בחיקה החם של הקהילה הדרום אמריקאית, בעיקר אצל נשות הקהילה. במהירה מצא עצמו חי עם רוזה, אהובתו החדשה. אבל לא רק איתה: גם עם הבת שלה, מתבגרת בת 17, והבן שלה, בן 23. ומי הפך להיות המפרנס היחידי בבית? רוני כספומוני כמובן! שוב מצא אהרון עבודה בתעשיית הבשר המקומית, עבד יום יום 10 שעות וחזר לבית שציפה ממנו לשלם את החשמל, המים והאוכל. הבן הבכור חסך את כספו על חשבונו של האב החורג, והבת הצעירה, תלמידה חרוצה עם אהבה לקניות, קיבלה מאהרון כסף לבזבוזים.
התקף לב שני ותובנה

“בוקר אחד התעוררתי עם מועקה בלב,” אמר אהרון, “כבר זיהיתי את התסמינים וידעתי מה הולך לקרות, וביקשתי שייקחו אותו לחדר מיון.”

וכמו ההתקף השני, גם קלף יום הדין שהונח על שולחני הביא הארה, ודיבר על הצורך האמיתי שלו באהבה ובריצוי, צורך שנוצל על ידי הנשים בחייו.

במשך חודשיים הגיע אלי לקריאות כדי לקבל כיוון והבנה, במהלכן הוא עזב את הבית, יותר נכון ברח, בשעה שהאישה הייתה בעבודה. הוא עבר לבית שכור שהכין מראש והחליט לצאת לפנסיה מוקדמת, על מנת שחייו יהיו שלווים יותר – וללא התערבות נשית.

אז מה אתם חושבים שקרה? בפעם הבאה שאהרון הגיע אלי, הוא סיפר על אישה מקסימה ונעימה שהכיר, היא עובדת חצי משרה וחיה על הקצה. “הפעם אהיה זהיר ואשמור על הגבולות שלי,” אמר בעברית הקלוקלת שלו, “הרי את מבינה שגבר לא רוצה להישאר לבד…”

נאחל לו הרבה אומץ, שזו אכן הייתה החלטה נבונה וראש שקול יותר, עכשיו כשהוא מתקרב לגיל השלישי.

קלף יום הדין
קלף יום הדין

בתרבות הנוצרית הקלף מסמל את היום בו ייצאו המתים מקבריהם ודרכם מוארת ע”י מלאך אלוהים. הקלף מסמל הארה, פקיחת עיניים, ראייה טובה יותר של העולם. קלף חיובי ומעצים.

קלף 10 המטות
קלף 10 המטות

מגיע מסידרת המטות, שמייצגת האש – קריירה, הכנסות מלאות באנרגיה. ה- 10 הוא הקלף הבולט בסידרה, בו 10 מטות מונחות בכובד ויוצרות עומס גדול על דמות שמנסה ללכת – לשווא. הדמות גוררת את החיים, וחיה בעומס תמידי. אחריות כבדה מדי ולקיחת עול גדול מדי.

Image\s credit:
By Pamela Coleman Smith - a 1909 card scanned by Holly Voley (http://home.comcast.net/~vilex/) for the public domain, and retrieved from http://www.sacred-texts.com/tarot (see note on that page regarding source of images)
By Authorship: Arthur Edward Waite, Pamela Coleman Smith was the artist and worked as an artist 'for hire.' Waite was the copyright holder and he died in 1942. - This image scanned by Holly Voley

אולי יעניין אותך

יכולת השליטה כמנהיגות מתאפיינת בכמה יכולות, שתיים מהן מיוצגות בקלפיי הטארות. יש את הקיסר שמייצג מנהיגות אבסולוטית, דיקטטורה וכל צורה שהמנהיג\ה ,נוטלים את קבלת ההחלטות שלהם, ללא מתן סמכויות לאחרים,…
היום רציתי לדון במושג אומץ ללא תנאים מוקדמים, לקבלת החלטה ,משנה חיים.עם ידיעה שתוצאות הלוואי יהיו הרסניות,קשות ובלתי מתפשרות. הטיפש כביכול (the fool) ,יוצא לדרך. בגדיו מאווררים עשויים מבד שיפון…
קורס זום
קורס זום חודש נובמבר הגיע, סתיו ברחובות ובגינה, זה בהחלט הזמן להתכונן לחורף. לקנות מגפיים, מטריות, והגיע הזמן לקורס טארוט 2021 2022 ! אני מעבירה קורסים למעלה מ33 שנה. כאן…

מעוניינים להתייעץ, לשאול או לקבל עוד מידע

השאירו פרטים ואחזור אליכם בהקדם